Ange alt-text; vad bilder föreställer.

Höstkul på Tomtebo strand arrangeras av Tomtebo strands aktörer Umeå kommun, HSB, NCC, PEAB, Riksbyggen, Rikshem, Skanska, Slättö, Umeå Energi och Vakin. I samarbete med IKSU, KFUM och Umecom.

Höstkul på Tomtebo strand

Lördag 14 september klockan 11–14 bjuder vi in till ännu en härlig dag på Tomtebo strand för alla åldrar! Vi håller till i Sjöparken (Olle Fiskares väg 14) som är en blivande stadsdelspark på Tomtebo strand.

Är du nyfiken på Tomtebo strand och vill veta vad som händer framöver? Då är detta ett perfekt tillfälle för dig att besöka Sjöparken. Förutom att vi finns på plats för att besvara dina frågor så bjuder dagen bland annat på:

• Utomhusträning med IKSU (klockan 11.30 seniorpass och 12.45 (familjpass)
  • Prova på aktiviteter med KFUM cyklar (dirtbikes) och kanoter.
  • Tipspromenad med chans att vinna biobiljett
  • Grillmöjligheter och fikahäng - ta med det du vill grilla och sittunderlag
  • Blandade prova på aktiviteter med Brandförsvaret - de har med sin brandbil.
  • De 200 första besökarna bjuder vi på bullar.

Besök Sjöparken och ta chansen att berätta för oss vad parken ska innehålla på sommaren. Vi hoppas på en riktigt härlig dag tillsammans! Kom gärna till fots eller med buss. Parkering finns på Tomtebogårds förskola.

Varmt välkommen!

Tomtebo strand är en nytänkande stadsdel i det växande Umeå. Med ett läge nära stadens centrala delar och naturområden ska Tomtebo strand bli en plats som möter framtidens höjda krav på hållbar stadsutveckling och där människor i alla åldrar trivs. Bebyggelsen i stadsdelen ska vara blandad och rymma 3000 bostäder samt en bredd av verksamheter. Tomtebo strand utvecklas av Umeå kommun, HSB, NCC, PEAB, Riksbyggen, Rikshem, Skanska, Slättö, Umeå Energi och Vakin.

Tomtebo strands webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (tomtebostrand.se)

Tomtebo strand på kommunens webbplats (umea.se/tomtebostrand)

Sofia Forssén
kommunikatör