Bokbuss

Biblioteksbussen är på sommarturné hela sommaren. Bild: Tobias Johansson

Biblioteksbussen kör på sommarturné

Biblioteksbussen är ett bibliotek som är öppet för alla och erbjuder läsupplevelser för barn, unga och vuxna. Vi kör till områden i kommunen där det är långt till ett vanligt bibliotek. Under sommaren besöker vi sommarstugeområden och träffpunkter som kaféer, badplatser och bygdegårdar.

Kom och tova

En rolig nyhet är att förra årets succé med nåltovning hos biblioteksbussen är tillbaka! Måndag 8 juli kommer bussen vara på Klabböle Energicentrum och hålla öppet för tovning klockan 12.00–16.00. Det är drop-in som gäller med begränsat antal platser. Aktiviteten tar 30–45 minuter.

I händelse av sjukdom eller dåligt väder ställs aktiviteten in.

Biblioteksbussens käpphästar på grönbete

Behöver du en paus från boklånandet kan du i sommar få provrida biblioteksbussens käpphästar. På hållplatser där vi står lite längre (mer än 30–40 minuter) kan barn klappa, rykta och hoppa med våra väldresserade käpphästar.

Bokbussen
070-216 26 98 (bussen)