Tre personer strosar längs med älven vid Konstnärligt campus.

Inspirerande utställningar på Konstnärligt campus

Det är examensveckor på Konstnärligt campus vid Umeå universitet. Under dessa veckor öppnar verksamheterna upp och bjuder in till examensutställningar.

Under examensveckorna fylls Konstnärligt campus fylls med event och utställningar från Arkitekthögskolan, Konsthögskolan och Designhögskolans studenter.

Unik kreativ mötesplats

Verksamhetern på Konstnärligt campus bildar tillsammans en för Sverige helt unik kreativ samlingsplats för design, arkitektur och konst.

På campus ligger, förutom nämnda kreativa utbildningar, högt ansedda Bildmuseet, Umeå universitets science center Curiosum, inkubatorn eXpression Umeå och tvärvetenskapliga UmArts som är ett nybildat forskningscentrum för arkitektur, design och konst.

Utställningar och aktiviteter i datumordning:

Om Konstnärligt campus

Konstnärligt campus ligger vid Umeälven, en liten promenad nedströms från centrala Umeå.

Området ramas in av spännande arkitektur och samlar Umeå universitets kreativa utbildningar tillsammans med museum, science center, restaurang, galleri samt bibliotek.